komunikace
Tři tipy z mého letošního sabbatical čtení
Tohle jsou moje 3 oblíbené z letošního objevování Kambodži. Takže #PrecteteSi #Doporucuju pro vaše #SoftSkills.
I hromadné propouštění můžete zvládnout s grácií
Snižování počtů zaměstnanců můžete udělat z pohledu českého práva správně, a přitom si reputačně ublížit. Ale i hromadné propouštění se dá odkomunikovat tak, aby napáchalo co nejméně škod.
Jak přemýšlet o krizové komunikaci?
Když se řekne krize nebo problém, v mnohých lidech to rovnou vyvolá úzkost, nebo strach. Pokud ale podnikáte, vedete firmu nebo tým, můžete si být jisti, že se s nějakou vyhrocenou, krizovou nebo problémy tvořící situací potkáte. A pak je lepší být na ni připraven! Tenhle text můžete využít jako základní odrazový můstek pro to, jak o krizi přemýšlet a jak z hrozby svojí komunikací udělat příležitost.
Soft Skills do techu patří
Na letošním FrontKonu jsem dostala příležitost přednášet. Základní pravidla práce s lidmi se můj talk jmenoval. A první otázka, co mi ráno ve foyer Riki Fridrich položil? Myslíš, že to tady bude někoho zajímat? Well, moje poselství bylo vlastně super jednoduché: Soft skills patří i do techu! Lepší kolegy a spolupracovníky si zaslouží každý z nás.
#PeopleOps #Letter #1: Nenechte schůzky vás ovládat! Vezměte je do svých rukou a udělejte si z nich kámoše
V druhém roce svého působení mění #PeopleOps trochu směr. Po odchodu Jirky z našeho autorského dua se chci víc soustředit na ty, kteří byli skvělými specialisty a nyní mají na starosti lidi - při vedení projektu, jako team leadi, nebo rovnou jako manažeři či leadeři. Toto je první ze série Newsletterů, které se stejně jako naše rozhovory s hosty budou věnovat vždy jednomu konkrétnímu tématu. Tentokrát to jsou schůzky. Pokud chcete cenné rady, tipy i hafo další inspirace, jak vaše schůzky udělat smysluplnější a funkčnější, tenhle #PeopleOps #letter si dobře uložte!
Eventy ve firemním komunikačním mixu nesmí chybět
Víte, co je nejčastější slepá skvrna všech, kdo přemýšlí, jak vylepšit svůj HR marketing v technologických firmách? Eventy. Málokdo totiž pracuje s akcemi strategicky a smysluplně. Že by eventy do onoho mixu aktivit, které ve firmách děláme, měly patřit, víme všichni. Ale umíme je použít správně? Jak jinak je vybíráme, když mají sloužit ke vzdělávání, nebo pro networking, jako místo pro hiring, budování značky a kdy se pustit do jejich sponzoringu? Kladete si vůbec tyhle otázky, nebo jedete jen podle intuice? A jak vám to funguje?
Naučte se PeopleOps: Pouštíme se s Jirkou do pravidelného obsahu nejen o komunikaci v IT
Víc jak 15 let se věnuji komunikaci. Většinu času jsem strávila v technologických firmách. A i když se česká technologická scéna neustále posouvá, myslím si, že se teprve učí správně mluvit a pracovat s IT talentem. Často přitom opakuje stejné chyby, kterým by se dalo v pohodě předejít. A proto jsme se s Jirkou Vicherkem rozhodli kus svého za ty roky v technologiích nasbíraného know-how nabídnout všem, kdo chtějí proniknout do tajů PeopleOps. Spouštíme stejnojmenný B2B obsah na platformě Forendors. Doufám, že si nás předplatí hlavně CEOs startupů a menších technologických firem, CTOs, HR či marketingoví manažeři, nebo i aktivní team leadi. Zkrátka všichni, kdo mají nábor a rozvoj IT profesionálů v technologických firmách na starost.
Jak urychlit digitální transformaci? Aneb jak a proč stavíme B2B komunikaci pro Czech News Center
Poprvé jsem se s tím, jak jsou interní a externí komunikace provázené a vzájemně se ovlivňují naplno poznala v Seznamu. Také jsem si zažila, jak moc komunikace externí pomáhá měnit firmu uvnitř. Nyní mohu přihlížet proměně dalšího mediálního domu - Czech News Center. Pomáhám jim ukazovat, jak se mění z tradičně vnímaného printového mediálního domu na dravé technologicky vyspělé médium. (Nutno dodat, že mě oslovili i díky zkušenosti, kterou si se mnou prošel Michal Heisig v Seznamu.)