Eventy ve firemním komunikačním mixu nesmí chybět

Víte, co je nejčastější slepá skvrna všech, kdo přemýšlí, jak vylepšit svůj HR marketing v technologických firmách? Eventy. Málokdo totiž pracuje s akcemi strategicky a smysluplně. Že by eventy do onoho mixu aktivit, které ve firmách děláme, měly patřit, víme všichni. Ale umíme je použít správně? Jak jinak je vybíráme, když mají sloužit ke vzdělávání, nebo pro networking, jako místo pro hiring, budování značky a kdy se pustit do jejich sponzoringu? Kladete si vůbec tyhle otázky, nebo jedete jen podle intuice? A jak vám to funguje?

Pro mě jsou eventy základem. Vědět, co se kdy kde děje, znát organizátory eventů a vědět, kam vyrazit je za mě pro budování značky (firemní i osobní) fakt důležité. Ale dost to všechno trvá. Musíte v první řadě dost eventů obejít, abyste věděli, co od nich čekat. Jenže jen v říjnu je na 100 akcí, které se týkají developerských, byznysových, marketingových, e-commerce i rozvojových témat. Kdybyste chtěli jejich komplet přehled udělat, zabere vám to takových 10 -15 hodin (vím to, protože vím, kolik to zabírá času mě i se všemi hacky a vychytávkami, co k tomu mám k dispozici). No a vy máte na výběr. Můžete tím ten čas trávit, nebo můžete dostat přehled všech těchto akcí, co jsem našla i s doporučení, kam jít ode mně a Jirky Vicherka. A to vlastně úplně bez práce. Projít si 100 eventů seřazených v kalendáři, zbarvených podle témat a vybrat si v nich zabere max hodinku nebo dvě. Zajímá vás víc? Výborně! Náš kalendář akcí na říjen, který vzniká pro náš projekt #PeopleOps, nabízíme ještě zcela zdarma pro všechny. 

👀 Kalendář akcí na říjen na Forendors 👀

Od listopadu bude zdarma jen basic přehled a tyhle komplet přehledy a výběr super akcí za mě a Jirku pak v rámci předplatného. Další služba pro předplatitele PeopleOps na Forendors.

Ptáte se proč to je placená služba a k čemu vám to může být?

Mým osobním posláním je, abychom nemuseli dělat moc mechanické práce, která nepřináší přidanou hodnotu a radost. A když se podívám kolik lidí a v kolika firmách sedí každý měsíc u netu a hledá různé eventy, kam se jít něco dozvědět, kde se ukázat, kde získat kontakty, kde přednášet, říkám si, že musí být někde snazší cesta než nad tím pálit hodiny a hodiny. 

Sama jsem začala tím, že jsem eventy dávala do google sheetu, ale víte, jak je nepřehledný? Pro tenhle účel super nepřehledný. Sama programovat neumím a udělat z google sheetu kalendář už není úplně triviální úloha, obzvlášť pokud nad tím chcete umět filtrovat. A můj kamarád Dominik Michna mě pošťouchl, abych prozkoumala možnosti Airtablu. Takže jen díky Dominovi teď má kalendář akcí nějakou hmatatelnou a celkem přehlednou podobu. (💙Díky Domino💙). 

Tak vznikl kalendář akcí. Přehled toho, co sleduji na Meetupu, jaké newslettery a eventy mi přišly zajímavé a o čem prostě z trhu vím. No a Jirka Vicherek k tomu přidává i své zdroje. Zatím je za kalendářem ještě hodně ruční práce. Zkrátka k automatizaci má náš kalendář zatím daleko. Ale už o ní přemýšlíme a tuším, jak by šla udělat. Ale to se právě bez vývoje už neobejde. Takže tenhle prototyp je takový test, zda si kalendář akcí najde svoje publikum a bude mít smysl investovat do vývoje chytřejšího řešení.

No a to už je jen krůček od toho, abychom se místo hodin strávených nad ruční prací a hledání eventů mohli pustit třeba to hledání spolupráce (i té byznysové) se všemi dalším nadšenci, co agregují kalendáře akcí na různá další témata a nabídli jeden dobrý zdroj toho, co se na tom našem rybníčku děje zajímavého. A to bez duplicit a s kurátorským výběrem toho nejlepšího a klidně i podle konkrétních témat či technologií.

Takže už teď si můžete ušetřit hodiny času, které byste museli trávit sledováním různých zdrojů eventů. Přehledný kalendář můžete mít ve svém mailu na začátku každého měsíce. A to zcela bez práce. A navíc vás může hřát to že tím podpoříte do budoucna i vznik něčeho většího :) Protože malé cíle zůstanou malé :) A mě baví snít o velkých věcech, i když vím, že je zatím nemůžu realizovat :) 

Takže říjnový kalendář na #PeopleOps vyšel se zpožděním - až v půlce měsíce. Od listopadu bude na začátku měsíce a jen pro předplatitele. Tak uvidíme :) A vy mi zatím můžete dát zpětnou vazbu, zda vám takový seznam dává smysl. Ještě do konce měsíce je pár zajímavých eventů, tak si pro sebe nějaký hezký vyberte :) A nebo doporučte kolegům z firmy, kde mají být vidět, kde se můžou něco naučit, nebo koukněte, kde by mohli ještě přednášet.

Proč jsou eventy vlastně tak důležité, ptáte se?

Pokud vám tahle otázka opravdu vrtá hlavou a ve firmě s eventy pracujete spíš intuitivně, nabízím způsob, jak si v tom udělat kapku pořádek. V nejnovější epizodě #PeopleOps podcastu s Jirkou probíráme právě roli eventů ve firemním komunikačním mixu. Takže pokud si chcete udělat v tom, jak na akce, trochu pořádek, je tenhle díl právě pro vás. Nabízí úvod do zapojení eventů do vašeho HR marketingového mixu.

🎧 No a pokud nechcete kupovat zajíce v pytli, můžete prvních pár minut najít ve svých oblíbených podcastových aplikacích. Hledejte #PeopleOps! 
Třeba na Spotify, nebo v Apple podcasts, nebo jinde. Stačí kouknout na Buzzsprout.

A nezapomeňte, že #vsechnojetoolidech!

Přečíst si víc o #PeopleOps tady na blogu