Jak jsme dostali Heureku mezi <devs>

Potřeba

Heureka bez jakýchkoliv pochyb dělá velice dobře vlastní B2B i B2C komunikaci. Má skvělý PR tým. Od nás ale potřebovali, abychom jim pomohli s jejich prezentací technologického a produktového týmu i jejich práce navenek.

Primárním cílem bylo posílit propozici o Heurece jako super zajímavém zaměstnavateli pro lidi z technologických oborů. Měli jsme za úkol ukázat vývojářům, novinářům i veřejnosti, že jako technologická firma dělají zajímavé věci, o kterých se moc neví, že svou firemní kulturou skutečně žijí a že jejich claimy nejsou pouze prázdnými frázemi. Tedy prezentovat se především s cílem ukázat, že Heureka je tím pravým prostředím (nejen) pro seniorní vývojáře.

Řešení

Ve Fenkovi jsme tedy začali hledat cesty, jak Heureku představit lidem, kteří nejsou uvnitř. Navrhli jsme pro ně strategii komunikace, která se opírala o technologicky zajímavá témata. Potřebovali jsme více ukázat, že Heureka chystá #OnePlatform, přepisuje monolit do microservices a v neposlední řadě už rok funguje podle OKRek, o kterých se v ČR často jen mluví a málo s nimi skutečně pracuje. 

Začali jsme drobnými úpravami v obsahu (hlavně na blogu), trochu ponoukali k profesnějším tweetům. Na konci léta jsme uspořádali jejich první developerský #HeurekaMeetUp v Praze. Ten sloužil jako představení Heureky profíkům v oboru a lidem, kteří sami pořádají vývojářské konference nebo setkání. Šlo o jakési uvedení #HeurekaDevs do komunity. 

Na něj navázala media relations. Tedy setkání s tech novináři, jak v Praze, tak v Brně. Protože máme rádi komplexní práci, nezapomínáme na pravidelné doporučení v oblasti konferecní a akcí, které se na scéně dějí, a jsme jim po ruce, když potřebují insights z české tech scény. 

Heureka, největší nákupní rádce a srovnávač cen v Evropě, pokrývá devět zemí střední a východní Evropy, jejich služeb využívá 55 000 e-shopů, ve kterých měsíčně nakupuje 20 milionů uživatelů. 


“Poctivou prací jsme si vybudovali nejen u novinářů jméno odborníka na českou e-commerce. Věděla jsem, že stejným způsobem se dá odpracovat a ukázat naše firemní kultura a to, s jakými technologiemi v Heurece pracujeme. Chtěla jsem mít pro naše Devs na komunikaci dobrého parťáka. Líbilo se mi, co Fenek dělal pro Keboolu a zajímalo mě, co by mohli nabídnout nám. Ani po roce spolupráce svého rozhodnutí Irče a Jirkovi zavolat nelituji,”
Pavla Tomsová HR & komunikace Heureka Group

Výsledky

Na první developerské setkání, uzavřenou akci, jsme pozvali okolo stovky lidí převážně z Python komunity, majitelů či CTOs, technologických firem nebo hodně seniorní vývojáře, produkťáky i uxáky. Ze čtyř desítek potvrzených účastníků dorazili téměř všichni. Event to byl úspěšný, plný hodně debat i překvapení z toho, jak daleko Heureka je a jak je otevřená sdílet své zkušenosti i know-how. Z prezentace na developerském meetupu jsme pak dále čerpali na dalších eventech a postupně představovali médiím.

Ukázka mediálních výstupů v předních technologických magazínech u nás:


"Jsem hrdý a vždycky jsem byl na tým, který v Heurece tvoří produkt a vývoj. Osobně mě ale hodně mrzelo, když jsem jak mezi kolegy uvnitř firmy, tak ani zvenčí neviděl stejné nadšení z toho, jak u nás fungujeme a co děláme. Chtěl jsem to změnit a stát se pro šikovné vývojáře zaměstnavatelem, o kterého se budou prát. Jirka s Irčou nalili svými aktivitami do našeho týmu energii. Ta se nám teď vrací v lidech, které potkáváme nejen ve výběrových řízeních, ale i na různých komunitních akcích."
Lukáš Putna CTO Heureka Group

Nejen, že Heureka přišla s jasným zadáním a srozumitelnými definicemi svých potřeb, podstatné je také to, že v nás od samého začátku vložila plnou důvěru. Například nás pouští hodně dovnitř, pravidelně se potkáváme nejen s úzkým týmem komunikace, ale i vývojáři, které k naší práci nutně potřebujeme. Celkově platí – a to i obecně – že čím více nám věří jednotliví vývojáři a produkťáci, tím lepší dopady bude naše práce mít. Lépe jsme totiž schopni provázat jednotlivé způsoby komunikace – z devs kanálů do osobních účtů a naopak.